lördag 28 maj 2011

17:e veckan

Jobbade på med vår inventering och skrev, skrev skrev på vårt arbete... Jobbade hemma på måndagen och tisdagen... Onsdagen hade vi repetion och på torsdagen var det redovisning! Det gick så bra! Alla grupper var jätteduktiga och kunde en himmla massa... men vi var bäst! ;) Vi gjorde mer teater av redovisningen, en guidedvisning av vårt område där Herr El förvandlades till Herr Hall... poängpromenad och goda Häxan och elaka Häxan... Jag hoppas och tror att alla hade lika kul som vi själva hade det! Tack för gott sammarbete, fröknarna AB och LL, Fruarna (?) IJ och RP och Herr EL, så stilig utkädd till Herr Hall...
Fredagen var det samtal med vår lärare... lite mini redovisning för bara han...

Sötaste meddelandet fanns hos en av de andra gruperna... De hade funnit denna lapp på en stor gran i sitt område!

"Var snäll och hugg aldrig ner det här trädet, hälsningar Cicely Irvine"

1 kommentar:

cicely irvine sa...

hej! jag vet inte vem du är, men hittade den här bilden när jag googlade mig själv. så fint att du tog bild på det, det sitter fortfarande kvar.. jag satte upp den för ganska exakt ett år sen. fantastiskt att den klarat sig. den granen är ett träd jag klättrade i när jag var liten och bodde i huset som låg där högra flygeln ligger nu. det är ett viktigt träd för mig och jag har alltid klättrat upp i den när jag besökt gunnebo efter att vi flyttade där ifrån. för ett år sen när jag var där såg jag att någon sågat av de nedre grenarna så att jag inte längre kunde klättra upp....
jag insåg att trädet ändå betyder mycket för mig och tänkte att jag måste meddela någon om det . så jag skrev en lapp. fantastiskt att hitta den såhär på internet.. :)